seo er grundsten i at blive fundet online- marketing digital

Søgeoptimering

SEO er søgemaskineoptimering. SEO er den langsigtede marketingløsning, som alle hjemmesider bør arbejde med, så fundamentet er i orden.
Når du laver en søgning på Google, kommer der organiske søgninger frem. Ved at arbejde målrettet med søgemaskineoptimering kan du sørge for at du bliver vist på side 1 på Google. Og husk den gode gamle joke fra Marketing branchen: Hvis du skal begrave en død person, så gør det på side 2 på Google – der er ikke nogen der finder det!

Hvad kan og er SEO?

SEO kan sammenlignes med et fundament på et hus, som skal være på plads før man kan bygge vægge og tag. Søgemaskineoptimering kræver målrettet og langsigtet planlægning og er ikke et quick fix.
På samme måde skal den fundamentale on-page optimering på din side være på plads før du kan kigge på andre ting. Det betyder at du skal have dine tekster klar og optimeret med søgeord. De tekster du har på hver side skal være unikke og originale for netop DIN hjemmeside. Det samme gælder dine billeder, med mindre du har en webshop, der må du gerne bruge producent billeder, bare hus at give billederne en titel efter hvad de viser. Du får ingen god billede optimering ud af img11223 men Puma kondisko i blå og grå fortæller hvad billedet viser.

Kort sagt – er dit website/ shop optimeret med SEO, er din chance for at blive fundet online STOR. Uden SEO – glem det.

Er det alt, søgemaskineoptimering indeholder?

Nej – hvis bare det var så enkelt. Gode originale tekster, billeder som ikke er fundet på internettet, et fedt og brugervenligt design – det gør meget.

Der er 2 typer søgeoptimering. Den du ser når du åbner din hjemmeside/ shop med søgeords optimerede tekster, SEO titler og meta beskrivelser, alt tags og link building. Så er der den tekniske SEO, som er ret hårrejsende hvis du ikke er teknisk velfunderet. I kid you not! Den tekniske SEO sørger for at dit site loader hurtigt, at fejl bliver rettet af os og at alt hvad kan bidrage til at optimerer sitet er gjort.

SEO optimering stopper aldrig. Verden ændrer sig hele tiden og det gør søgninger også. Bare så du er klar over at du altid skal være i gang med SEO optimering.

En anden vigtig faktor, for at få max udbytte af søgeoptimering er at få sat Google Analytics kode på dit site. Ellers får du ikke opsamlet alt den dejlige data fra dine besøgende. Som du kan bruge til at strømline tekster og annoncer fremadrettet. Nu sættes Google Analytics typisk op med Google Tag manager og der er 2 typer Analytics UA og G4, dog snart kun GA4. Det skal vi nok sætte op!

Vil du høre mere og have hjælp til at få lavet din søgemaskineoptimering, kontakt Marketing Digital allerede i dag.